Zmiana strategii w Michelin Polska S.A.: 500 stanowisk pracy zagrożonych likwidacją

Michelin Polska S.A., jeden z największych pracodawców na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, zamierza zlikwidować swoją sekcję produkcji opon ciężarowych. Zakład, który obecnie zapewnia zatrudnienie dla 500 osób, ma zostać zamknięty, a pracownicy przeniesieni do innych działów lub otrzymać finansowe rekompensaty za utratę miejsc pracy. Proces likwidacji już się rozpoczął i jak donoszą nasze źródła, produkcja opon ciężarowych ma być transferowana z Olsztyna do Rumunii.

Francuski gigant produkujący opony, przez wiele lat utrzymuje pozycję lidera na globalnym rynku pod względem rozmiaru i stosowanej technologii. Koncern z siedzibą w Clermont-Ferrand prowadzi działalność w 170 krajach na całym świecie, generując miejsca pracy dla ponad 125 tysięcy osób.

Firma Michelin jest obecna w Olsztynie od 2001 roku i uznawana jest za największego pracodawcę na terenie Warmii i Mazur. W styczniu 2005 roku fabryka w Olsztynie połączyła siły z Dyrekcją Handlową Michelin Polska z siedzibą w Warszawie, tworząc jednolitą organizację – Michelin Polska S.A.

Obecnie olsztyńska fabryka zatrudnia ponad 5000 osób, a Dyrekcja Handlowa grupy dodatkowo około 100 pracowników odpowiedzialnych za marketing i dystrybucję. Struktura organizacyjna firmy obejmuje wiele różnych wydziałów, takich jak Zakład Opon Osobowych i Dostawczych, Zakład Opon Rolniczych, Zakład Półproduktów, Zakład Form, Zakład Kordów oraz Grupę Serwisów.

Według informacji uzyskanych przez nasz portal, firma podjęła decyzję o likwidacji jednego z wyżej wymienionych wydziałów – Zakładu Opon Ciężarowych. Powoduje to utratę miejsc pracy dla 500 osób. Głównym powodem takiej decyzji są wysokie koszty produkcji.

Wszyscy pracownicy otrzymali informacje o planowanej likwidacji wydziału w ramach grupowej wiadomości e-mail. Osobom pracującym w Zakładzie Opon Ciężarowych zaproponowano przeniesienie do innych wydziałów, głównie do Zakładu Opon Osobowych i Dostawczych. Pracownikom w wieku przedemerytalnym zaproponowano pakiet socjalny.

Proces likwidacji już się rozpoczął. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, wydział ma zostać zamknięty do końca roku, jednak nasze źródła informują, że całkowita likwidacja może nastąpić już pod koniec kwietnia.

To nie jest pierwszy raz, kiedy firma decyduje się na likwidację produkcji opon ciężarowych. Na koniec 2023 roku media poinformowały o planach koncernu dotyczących zakończenia działalności w dwóch niemieckich zakładach, które mają zostać zlikwidowane w 2025 roku.