Znane w Olsztynie Przedszkole Artystyczno-Teatralne „Dorotka”, zlokalizowane przy ul. Świtezianki, stoi przed perspektywą zamknięcia. Decyzja właściciela, a nie Urzędu Miasta, jest powodem tej sytuacji. Jako prywatna instytucja, przedszkole nie podlega bezpośrednim wpływom władz samorządowych w zakresie kontynuacji działalności.
Przyczyny zamknięcia: analiza decyzji właściciela
Mimo sporego wsparcia finansowego w wysokości 122 tysięcy złotych miesięcznie, właściciel przedszkola „Dorotka” zdecydował o zakończeniu działalności placówki. Pomimo tych środków, pytania dotyczące powodów zamknięcia pozostają otwarte. W przedszkolu obecnie znajduje się 32 dzieci, co staje się centralnym zmartwieniem dla lokalnej społeczności, która teraz musi poszukać nowych rozwiązań edukacyjnych dla swoich pociech.
Rola miasta w rozwiązaniu problemu
Wiceprezydent Olsztyna, Sylwia Rembiszewska-Piątek, zapewnia, że głównym celem jest udzielenie wsparcia rodzinom dotkniętym zamknięciem przedszkola. W miejskich placówkach przedszkolnych dostępnych jest około 160 wolnych miejsc, co umożliwia bezproblemowy transfer dzieci z „Dorotki” bez konieczności dodatkowych procesów rekrutacyjnych. Przenosiny zostaną przeprowadzone w sposób, który zagwarantuje płynne i wygodne przejście dla dzieci i ich rodzin do nowych miejsc.
Alternatywy dla rodziców: dostępne miejsca w innych przedszkolach
W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, władze miejskie aktywnie pracują nad znalezieniem nowych miejsc dla dzieci z zamykanego przedszkola „Dorotka”. W najbliższej okolicy dostępne są miejsca w następujących przedszkolach:
- Przedszkole Miejskie nr 12 przy ul. Dworcowej – 9 miejsc,
- Przedszkole Miejskie nr 39 przy ul. Dworcowej – 1 miejsce,
- Przedszkole Miejskie nr 36 przy ul. Dworcowej – 3 miejsca,
- Przedszkole Miejskie nr 20 przy al. Piłsudskiego 52A – 11 miejsc.
Przyszłość edukacji przedszkolnej w Olsztynie
Choć decyzja o zamknięciu przedszkola „Dorotka” została podjęta bez udziału władz miejskich, lokalny samorząd jest zaangażowany w pomoc rodzicom w poszukiwaniu nowych miejsc dla swoich dzieci. Sytuacja podkreśla znaczenie stabilności i ciągłości w edukacji najmłodszych mieszkańców Olsztyna oraz potrzebę efektywnej współpracy pomiędzy prywatnymi instytucjami a jednostkami samorządowymi, by wspierać rozwój edukacyjny dzieci w regionie.