Obwodnica Dobrego Miasta wybrana! Ruch tranzytowy zniknie z centrum miasta

Dobrego Miasta wkrótce czeka znacząca zmiana infrastrukturalna, która może przynieść liczne korzyści dla jego mieszkańców. W ostatnich dniach na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wybrano najbardziej optymalny wariant nowej obwodnicy. Decyzja ta może w istotny sposób wpłynąć na jakość życia w mieście, a także poprawić bezpieczeństwo na drogach.

Decyzja o wyborze trasy

Podczas spotkania kluczowe znaczenie miało rozważenie trzech propozycji trasy. Wszystkie opcje były zlokalizowane po wschodniej stronie Dobrego Miasta, z początkiem w Kosyniu i końcem przy DK51 przed Barcikowem, omijając Stary Dwór. Najbardziej oddalony od miasta wariant trzeci uznano za najkorzystniejszy ze względu na jego długość wynoszącą prawie 7,3 km oraz potencjał do znacznej redukcji ruchu tranzytowego.

Znaczenie decyzji środowiskowej

Przyjęcie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego stanowiło kluczowy krok w procesie planowania obwodnicy. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdził protokół z posiedzenia Komisji, co umożliwia złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzja ta jest niezbędna do ostatecznego zatwierdzenia przebiegu trasy, co podkreśla znaczenie uwzględnienia aspektów ekologicznych i społecznych w całym przedsięwzięciu.

Wpływ na codzienne życie mieszkańców

Planowana obwodnica jest dla Dobrego Miasta projektem kluczowym, zwłaszcza że obecnie nie posiada ono alternatywnej trasy dla ruchu tranzytowego. Droga krajowa 51, łącząca Olsztyn z Bartoszycami i dalej z granicą rosyjską, przebiega przez centrum miasta. Budowa obwodnicy ma na celu nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale także zmniejszenie hałasu oraz redukcję zanieczyszczeń powietrza, co zdecydowanie poprawi komfort życia mieszkańców.